22 september 2006

Yttrandefrihet och Krigskrönikan

( Detta är INGET ANNAT än en sida i det som först hette om självantändning (fp/lib) )

Detta är det sista försöket att se om John Larsson - Bloggar.se o.s.v. - skall lägga av med sina dumheter. Det här är alltså den tredje och sista bloggen i den kedja som inleddes med om självantändning (fp/lib) och fortsatte med Demokratibloggen. Det måste väl ändå finnas gränser för hur dum en monopolist kan vara? Hallå Johan! Det pågår en bokmässa om Yttrandefrihet nu!


Tyvärr ser det ut som om jag blev smittad när jag besökte louisep.com sist. Hon var ju under täcket med en så svår förkylning att hon inte orkade skriva på sin blogg. Ser ut som om det är farligt med alltför intim kontakt med denna typ av liberal smitta.

Hursomhelst, förkylning eller ej, så har den vecka som jag avsatt för denna blogg tagit slut på valdagen 2006. Men eftersom oförutsedda händelser inträffat så skall jag försöka hinna med en och annan postning här fram tills det blir någon reda på Johan Larssons diktatoriska fasoner på Bloggar.se, Knuff.se och annat som ingår i hans monopol.

Detta passar ju ypperligt eftersom det pågår en bokmässa nu som har YTTRANDEFRIHET som tema. Detta hade jag helt missat innan något nyhetsprogram på TV hade ett inslag därifrån.

Vidare kan jag också meddela att

Krigskrönikan 2006

kommer att gräva lite i arkiven. Det tog oerhört mycket tid och energi för att knuffa ut krönikören på nätet igen, men envishet lönar sig ibland.

Det ka ju därför vara intressant att kontatera att Krigskrönikan drabbats av samma öde som både denna blogg och den blogg som jag startade för att se om Johan Larssons metoder var inriktade mot enbart om självantändning (fp/lib), men så var alltså inte fallet. De länkar som krönikören infogade i slutet på sin senaste arkivgrävning, d.v.s.

Andra bloggar om , , , , , och

har inte infogats på Bloggar.se eller någon annanstans i Johan Larssons bloggimperium. Frågan är ju hur länge han tror att detta skall kunna pågå? Även om hans censur av dena blogg dramatiskt reducerat trafiken från andra bloggar så finns det ju andra sätta att föra ut Det Fria Ordet.

När nu krönikören fortsätter med sin gamla käpphäst genom att ge bloggen en ny underrubrik - för demokrati och yttrandefrihet - mot censur och förtryck - så tror jag att jag skall ge ett bidrag till detta genom att starta även bloggen Yttrandefrihet, eftersom detta råkar vara ledigt på blogger. Om inte annat så lär denna kanske komma till nytta under fyra år av liberalt förtryck i Sverige :-)

Inga kommentarer: